مداد
ورود
ثبت نام
Arash Ahmadzadeh Yoonesi
دنبال کن
3
پست
0
دنبال کننده
0
دنبال شونده
اصالت در موسیقی باروک
اگر اجرای آثار لولی[1]، کورلی[2]، کوپرن[3] و رامو[4] تنها چند سال یا دهه پس از درگذشتشان، در سال 1775، «افتضاح» خوانده میشد، امروزه دربارهی اجرای قطعاتشان چه نظری داشتند
Arash Ahmadzadeh Yoonesi
۹ دی
-
۳ دقیقه
اصالت در موسیقی باروک
Arash Ahmadzadeh Yoonesi
۹ دی
-
۱ دقیقه
درک و دریافت موسیقی
در کتاب درک موسیقی راجرکیمیین نویسنده، پیشگفتار کتاب را با چنین پرسشی آغاز می کند: «دلیل نگارش کتابی دیگر برای درک موسیقی چیست؟» و آشکار است که سبب طرح این پرسش وجود کتاب های فراوان دیگری در این مقوله است و او می خواهد انگیزه اش را در نگارش کتابی تازه و متفاوت بیان کند. اما در میان کتاب های فارسی کمبود منابع جامع، علمی، روزآمد و برخوردار از جذابیت ها و قابلیت های آموزشی نیازی به اثبات ندارد و در قلمرو موسیقی علمی این کمبود به نبود نیز بدل می شود. کتاب درک و دریافت موسیقی راجرکیمیین، با بررسی تفصیلی سبک ها و گونه های تاریخ موسیقی غرب از قرون وسطا تا آغاز دهه ۱۹۹۰ و نیز تأملی کوتاه اما آموزنده بر برخی از گونه های موسیقی غیر غربی، مطالبی را فراهم می آورد که آگاهی از آنها برای هر علاقه مند جدی موسیقی ضروری است. در کتاب درکودریافت موسیقی راجرکیمیین به کارگیری واژگان و مفاهیم موسیقایی، اجتناب از تحلیل های سلیقه ای یا احساساتی، تحلیل اوضاع اجتماعی هر دوره برای درک روشن ویژگی های سبک شناسانه موسیقی آن، خلاصه ای از سرگذشت آهنگسازان مهم هر دوره و تحلیل زنده نمونه هایی از آثار آنان و حتا بر
Arash Ahmadzadeh Yoonesi
۱۳ مرداد
-
۲ دقیقه