بسیاری از فیلم هایی که جدیدا ساخته شده است، ژانر اجتماعی دارند و افراد بسیاری به این نوع از فیلم ها علاقه خاصی دارند و کارگردانان با توجه به این موضوع فیلم هایی را می سازند که در این ژانر باشد.
داستان کشتی گیر پایین شهری
با دانلود سریال سیاوش متوجه می شوید که در این سریال بازیگرانی چون میلاد کیمرام، رضا کیانیان، ترلان پروانه، خسرو شهراز، گیتی قاسمی، سوگل خلیق، علیرضا جعفری، محمد ولیزادگان، مهدی حسینینیا، محمدرضا صولتی، مرجان اتفاقیان، مهدخت مولایی، علی عامل هاشمی، رویا جاویدنیا، ناهید مسلمی، الهام جدی، مرجان قمری و مجید صالحی بازی کردهاند.
نکته جالب درباره بازیگران این سریال، حضور مجید صالحی در یک اثر غیرکمدی و نقشی کاملا جدی است. این بازیگر بیشتر به عنوان بازیگر کمدی شناخته میشود و آخرین تجربه او در نمایش خانگی هم کارگردانی سریال «سالهای دور از خانه» بود، اما صالحی که گریم متفاوتی هم در مجموعه «سیاوش» داشته، نقش یک لات را در این سریال بازی کرده است.
همچنین نصرت جدیدترین نقش رضا کیانیان در سریال سیاوش است که یکی از متفاوتترین کارهای او در سالهای اخیر به حساب میآید. رضا کیانیان پیش از این در سریالهای شهرزاد، شاهگوش و قلب یخی برای شبکه خانگی ایفای نقش کرده است.
نگاهی به داستان فیلم متری شیش و نیم
با دانلود فیلم متری شیش و نیم شما متوجه می شوید که فیلم متری شیش و نیم به شدت ناتورالیست و واقعی است و سعی نمی کند حقیقت را وارونه جلوه دهد یا شعارپردازی کند. برای همین است که دو شخصیت اصلی فیلم انسان های عادی با انگیزه های انسانی و متفاوت هستند. نه شخصیت پلیس (با بازی پیمان معادی) را کاملا مبرا و مقدس نشان می دهد و نه ساقی مواد (با بازی نوید محمدزاده) را کاملا رذل و بی احساس.
در مورد داستان و قصه فیلم باید بگوییم که از جایی تقریباً دور از یکی از شخصیتهای محوریاش شروع میشود؛ وقتی ما و پلیسها هیچکدام حتی در حد اسم هم سرنخی از او نداریم و بعد قدمبهقدم، از آن آدم مرموز و قدرتمند که میخواهند به دامش بیندازند (ناصر خاکزاد) پرده برمیدارد. سردسته باهوش یک باند قاچاق مواد مخدر، که هیچوقت هیچجا ردی از خود بهجا نگذاشته و دستگیریاش غیرممکن به نظر میرسد.
سعید روستایی برای کارگردانی متری شیش و نیم، در هیچ سکانسی کم نگذاشته است. این را از همان فصل نفسگیر آغاز فیلم، که خودش بهتنهایی میتواند فیلم کوتاه مستقلی باشد، میشود فهمید. سکانسی که حتی وجودش در قصه، ضرورت دراماتیک ندارد و میشد با حذف یا خلاصه برگزار کردنش، فیلمنامه را طور دیگری پیش برد.