مهران مدیری دراکولای خود را در فروردین 1400 نمایان کرد

مهران مدیری از معدود کارگردان هایی است که هم در تلویزیون و هم در نمایش خانگی توانسته است با نگاه خاصی که به کمدی دارد مخاطب را با خود همراه کند.


مدیری که بعد از ساخت چندین مجموعه موفق تلویزیونی از جمله پاورچین، نقطه چین و شب های برره به یکی از برندهای مطرح تلویزیون بدل شده بود که می توانست هر بار بهترین اثرش را ارائه کند؛ با فاصله گرفتن از تلویزیون به سراغ سریال سازی در نمایش خانگی رفت و با اولین حضور جدی اش توانست موج جدیدی را در عرصه سریال سازی نمایش خانگی ایجاد کند.

قهوه تلخ با تمامی حواشی ای که در انتهای پخش گریبانش را گرفت جزو آثار موفق نمایش خانگی در جذب مخاطب بود. سریالی با قصه ای پر فراز و نشیب و شوخی های بسیار که هر قسمتش می توانست خنده بر لبان تماشاگر بگذارد و او نسبت به قسمت های بعد مشتاق کند.

مدیری بعد از حواشی قهوه تلخ و نیمه کاره ماندن قسمت های پایانی سریال و اختلافاتی که با تهیه کنندگان و تیم نویسندگان پیدا کرد کمی از فضای ساخت سریال فاصله گرفت. او البته به سراغ ویلای من و شوخی کردم رفت و با ساخت این دو مجموعه اگرچه نتوانست توفیقات قهوه تلخ را تکرار کند اما در قواره خودشان توانستند مخاطب را جذب کنند.

تماشای سریال دراکولا در فیلیمو

مدیری که چند سالی به دلیل برخی اختلاف ها از تلویزیون دور بود با برطرف شدن برخی سوء تفاهم ها باز هم به تلویزیون بازگشت و با ساخت دو فصل از مجموعه در حاشیه تلاش کرد موفقیت های پیشین خود را در تلویزیون اجرا کند. موفقیت هایی که با دو گانه مرد هزار چهره و مرد دو هزار چهره به مدت نزدیک به هشت سال متوقف شده بود. اما مدیری به هیچ وجه نتوانست در قواره های قبلی خود ظاهر شود و سریال های جدیدش هیچ رنگ و بویی از کارگردان موفق حوزه طنز تلویزیون در دهه های هفتاد و هشتاد نداشت. همین موضوع باعث شد مهران مدیری از سریال سازی فاصله بگیرد و با ساخت برنامه گفتگو محور دورهمی سبک جدیدی از اجرای تاک شو را روی آنتن شبکه نسیم ببرد. موفقیت های دورهمی اعتماد به نفس مهران مدیری برای ساخت سریال را به او برگرداند و او به سراغ ساخت هیولا رفت.

هیولا موفقیت های پیشین مدیری را احیا کرد و بازگشت او به سریال سازی یک اتفاق ویژه بود. او برای اینکه خاطرات تلخ در حاشیه تکرار نشود به سراغ پیمان قاسمخانی رفت. نویسنده محبوب سریال های مدیری که بیشترین تعداد همکاری را با هم داشتند و چند سالی از هم دور مانده بودند. هیولا با طرحی از پیمان قاسمخانی آماده شد و توانست خیلی زود به محبوب ترین سریال نمایش خانگی تبدیل شود.

تیکه های سیاسی و اجتماعی و نقد صریح مدیری از فساد گسترده اقتصادی در برخی از نهادها و افراد و استفاده از زبان کمدی برای بیان نقدهایش باعث شد هیولا همسو با نگاه جامعه به حرکت خود ادامه دهد.