ارائه ایده عالی برای طراحی آرم می تواند یک فرآیند چالش برانگیز باشد.
در حالی که هیچ مجموعه ای در فرمول سنگ وجود ندارد، برای کمک به شما در تولید ایده، چند فکر و رویکرد را گرد هم آورده ام که برای من خوب کار می کند.
اما قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، مهم است که درک روشنی از آنچه که یک لوگوی عالی را می سازد، داشته باشید…
چیزی که یک لوگوی عالی را می سازد
وقتی صحبت از هزینه طراحی لوگو به میان می آید، شخصا معتقدم که هیچ قانونی وجود ندارد. همانطور که پل رند زمانی گفت، "هدف اصلی لوگو شناسایی ... برای گفتن اینکه شرکت کیست، و این تنها وظیفه آن است".
اگرچه قوانینی وجود ندارد، اما تعدادی دستورالعمل اثبات شده وجود دارد که می توان از طراحان گرافیک بزرگ گذشته آموخت. این به این دلیل است که ما میتوانیم ببینیم که کدام طرحها پس از 50 تا 60 سال استفاده هنوز کار میکنند.
با نگاهی به طرح هایی که امتحان خود را پس داده اند، می توانیم اصولی را ببینیم که در مورد همه آنها صدق می کند. آن ها هستند…
ساده
خاطره انگیز
مناسب
همه کاره
بی زمان
بیایید نگاهی دقیق تر به معنای هر یک از اینها بیندازیم…
ساده
لوگوهایی که امتحان خود را پس داده اند، آنهایی هستند که ساده هستند – برای اثبات این موضوع فقط به آرم های نایک، اپل، آی بی ام و مک دونالد نگاه کنید.
همچنین مشاهده کردهایم که طرحهایی که در ابتدای کسبوکار پیچیده بودند، در طول زمان برای افزایش شناخت سادهسازی شدهاند. استارباکس یک مثال عالی است.
پل رند، یکی از بزرگترین طراحان هویت در تمام دوران، نظر زیر را در کتاب طراحی فرم و هرج و مرج بیان کرد، که این موضوع را نیز تایید می کند.
«طراحی پیچیده، پر سر و صدا یا مبهم دارای مکانیزم خود تخریبی است. هیچ مقداری از تصویرسازی تحت اللفظی آن چیزی را که بیشتر مردم تصور می کنند انجام نمی دهد. این فقط شناسایی را دشوارتر و "پیام" را مبهم تر می کند."
خاطره انگیز
احتمالاً یک لوگو برای هر کاری که یک کسب و کار انجام می دهد استفاده می شود، بنابراین، می خواهید مردم آن را بشناسند و به خاطر بسپارند.
به یاد ماندنی از طریق سادگی به دست می آید، زیرا افراد اشکال ساده را سریعتر به خاطر می آورند.
رنگ همچنین نقش حیاتی در تشخیص هویت نیز دارد. این در آزمایشی توسط طراح گرافیک برزیلی پائولا روپولو، که طرحهای رنگی برندهای رقیب را عوض کرد، ثابت شد.
او میگوید: «رنگها اولین چیزی هستند که در یک لوگو متوجه میشوید، چیزی که سریعترین چیز را به مغز ما میرساند». "سپس شکل، نمادها یا تایپوگرافی یک لوگو را می خوانید."
برای به یاد ماندنی بودن، لوگو و هویت برند پشتیبانی کننده نیز باید از رقبای خود متمایز باشد، پس حتما تحقیق کنید. این یک تمرین ارزشمند است که یک سوابق بصری از لوگوها و هویت رقبا برای ارجاع به طرح های شما در تاریخ بعدی داشته باشید.
مناسب
یک لوگو باید برای کسب و کار و مخاطبان مورد نظر آن مناسب باشد.
به عنوان مثال، اگر هدف شما هدف قرار دادن کودکان است، ممکن است از حروف برجسته و پررنگ استفاده کنید، در حالی که همین سبک برای یک شرکت حقوقی شرکتی مناسب نیست.
همه کاره
لوگو بر روی هر چیزی از یک دکمه گرفته تا یک ساختمان استفاده می شود. این بدان معناست که لوگویی که طراحی می کنید باید به همان اندازه که در فاصله 10 متری کار می کند، در 10 میلی متر کار کند.
لوگو همچنین باید در طیف وسیعی از سناریوها، از جمله رنگ های مختلف پس زمینه، کار کند. این بدان معناست که لوگو باید به همان اندازه که در رنگهای کامل کار میکند، در تک رنگ (هم سیاه و هم سفید) موثر عمل کند.
این لوگو همچنین به طور ایدهآل امکان طرحبندی و پیکربندیهای مختلف را فراهم میکند تا اطمینان حاصل شود که لوگو بدون توجه به جایی که از آن استفاده میشود بهترین ظاهر خود را خواهد داشت.
به همین دلیل، هنگام کار بر روی ایده ها، نحوه کارکرد طرح در اندازه های مختلف را در نظر بگیرید. اگر طرح در اندازههای کوچکتر ناخوانا میشود، ببینید چه کاری میتوانید برای سادهسازی و اصلاح بیشتر طرح انجام دهید.
بی زمان
یک لوگوی موثر باید در آزمون زمان مقاومت کند.
از استفاده از روندها خودداری کنید. ممکن است امروز عالی به نظر برسند، اما به سرعت قرار می گذارند. دیوید ایری، نویسنده Logo Design Love به نکته خوبی در نظر خود در زیر اشاره می کند:
روندها را به صنعت مد بسپارید - گرایشها میآیند و میروند، و وقتی در مورد تغییر یک شلوار جین یا خرید یک لباس جدید صحبت میکنید، خوب است، اما وقتی به هویت برند شما مربوط میشود، طول عمر کلیدی است. از بسته پیروی نکنید متمایز شوید.»
بنابراین اکنون می دانیم که چه چیزی یک لوگوی عالی را ایجاد می کند، بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چگونه می توانیم از این دانش برای شروع توسعه ایده های لوگو استفاده کنیم…
جهت روشنی داشته باشید
به سختی می توان ایده هایی را بدون نقشه راه مشخص از مسیری که می خواهید ارائه کرد، بنابراین قبل از ارائه هر ایده ای ضروری است که یک خلاصه طراحی لوگو ایجاد کرده باشید تا به وضوح تجارت، رقابت و مخاطبان را درک کنید.
زیبایی شناسی مناسب را کشف کنید…
وقتی برای اولین بار طراحی لوگو را شروع کردم، روی ارائه ایده های هوشمندانه تمرکز کردم – هر چه باهوش تر باشند، بهتر... فکر می کردم باهوش هستم، اما در واقع اکنون می فهمم که این بهترین رویکرد نبود.
من آموخته ام که به عنوان بخشی از فرآیند طراحی، باید راه حلی را که برای آن کسب و کار مرتبط است، «کشف» کنید... چیزی که «احساس» و زیبایی شناسی مناسب برای چنین کسب و کاری داشته باشد.
یک تمرین فکری مفید
چند سال پیش به اندازه کافی خوش شانس بودم که با مایلز نیولین، طراح لوگوی شرکت هایی از جمله Sky، EE و Unilever وقت گذراندم.
او یک تمرین فکری را به من یاد داد که قبل از کار بر روی هر لوگوی انجام می دهد، و من آن را بسیار ارزشمند دیدم، بنابراین می خواستم این را با شما نیز به اشتراک بگذارم…
تصور کنید جزوه ای از کسب و کاری که برای آن لوگو ایجاد می کنید از درب شما می آید. چجوری به نظر میرسه؟ چه حسی دارد؟ وزن کاغذ و فینیش چقدر است؟ تصویری از آنچه انتظار دارید در ذهن خود ترسیم کنید.
آنچه شما تصویر می کنید از تجربیات شخصی شما استخراج خواهد شد. جایی که سفر میکنید، چه فیلمها و تلویزیونی تماشا میکنید، چه میخوانید و کجا میخورید، همگی به یک جعبه ابزار ذهنی از زیباییشناسی و تداعیهای بصری کمک میکنند که میتوانید از آن استفاده کنید، پس حتماً شگفتیهای زندگی را تجربه کنید!
گهگاه شروع به ساختن تابلوی خلق و خوی میدانم تا کمی شفافیت بیشتر به خودم بدهم، و همچنین هنگام کار روی ایدههای لوگوی خود چیزی برای ارجاع داشته باشم.
ایجاد تابلوی خلق و خو
برای ایجاد یک تابلوی خلق و خو، تصاویری را که «احساس» مناسبی برای شرکت دارند، کنار هم بچینید، سپس همه آنها را در یک PSD بزرگ (یا پاورپوینت یا سند اصلی، هرچه برای شما آسانتر است) بچسبانید.
فونت ها، طرح ها، تصاویر را کنار هم بکشید. هر نوع تصویرسازی که زیبایی شناسی مناسبی داشته باشد.
به کتاب ها، مجلات، گوگل، پینترست، Behance، Dribbble و غیره نگاه کنید…
در این مرحله نگران ایده ها نباشید. فقط روی آنچه ظاهر و احساس مناسب دارد و آنچه که «احساس» درستی دارد تمرکز کنید.
ایده های طراحی
در حال حاضر شما باید در جهتی که می خواهید طرح را در پیش بگیرید، شفافیت خاصی داشته باشید. اما اکنون باید راه حل کامل را کشف کنیم!
برخی از طراحان مستقیماً روی رایانه می پرند. اما من می خواهم شما را تشویق کنم که از طریق فرآیند تولید ایده روی کاغذ کار کنید.
آرون دراپلین در این نقل قول به خوبی توضیح می دهد که چرا:
«همیشه از روی کاغذ شروع کنید. در آزادی، لرزش و انسانیت یک طرح مدادی چیزی رهایی بخش وجود دارد. سرعتی در آن وجود دارد. یک غیر قابل پیش بینی اتفاق پیش می آید. می توانید روی کاغذ خیلی سریعتر از صفحه نمایش سرد به جادو برسید. چه چوبی در خاک باشد، چه زغالی روی دیوار غار یا یک مداد در کتاب یادداشت شما، شما به روش آزمایش شده ارتباط، فرمولبندی و اختراع دست میزنید.»
خیره شدن به یک تکه کاغذ خالی می تواند دلهره آور باشد، بنابراین چند تمرین انجام می دهم تا در این مسیر به من کمک کند…