دانلود فیلم سینمایی روز صفر Rooze Sefr Movie کامل تماشای پخش آنلاین رایگان نیم بها، دانلود فیلم روز صفر نسخه قاچاق لو رفته، زمان پخش فیلم روز صفر، فیلم روز صفر کی پخش میشه؟ دانلود روز صفر تیک فیلم، فیلیمو، ویدائو، آپارات، نماشا، تلگرام، برای دانلود فیل سینمایی روز صفر به لینک های دانلود سایت تیک فیلم در پایین مطلب مراجعه کنید.
به گزارش سایت تیک فیلم، روز صفر عنوان فیلمی به کارگردانی سعید ملکان، نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی و به تهیهکنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم به سبک معمایی-هیجانی و در فضای جنگی و ماجراجویانه به زبانهای فارسی، اردو، پشتو و آلمانی؛ محصول ایران میباشد. امیر جدیدی و ساعد سهیلی بازیگران نقش اول آن هستند. چند بازیگر خارجی و بازیگران تئاتر هم از جمله دو بازیگر نوپا و مستعد ابوالفضل امیری (بازیگر و خواننده) در نقش نفوذی و عضو گروهک ریگی و مهدی قربانی (بازیگر) در نقش تروریست انتحاری در این فیلم جلوی دوربین رفتهاند. بخشهایی از این فیلم در شهر برلین فیلمبرداری شدهاست.
این فیلم (به همراه فیلم شنای پروانه) با دریافت ۵ سیمرغ بلورین از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، رکورددار دریافت بیشترین جایزه در این جشنواره شد.
───── ⋆⋅☆⋅⋆ ─────
برای دانلود فیلم سینمایی روز صفر روی لینک زیر کلیک کنید:
───── ⋆⋅☆⋅⋆ ─────
نقد و بررسی فیلم روز صفر
به نقل از تیک فیلم، فیلم هایی از جنس «روز صفر» ، عموما فیلم هایی قهرمان محور و با تکیه بر تقابل آنتاگونیست و پروتاگونیست هستند که موفقیتشان هم ارتباط مستقیمی به این موضوع دارد. «در روز صفر»، قطب منفی کار با بازی خوب ساعد سهیلی بسیار خوب و باورپذیر از کار درآمده و شخصیت مامور امنیتی جوان با بازی معمولی امیر جدیدی که اغلب در فیلم های مختلف مشغول تکرار خود است، براساس الگوی هالیوودی شکل گرفته و تا حدود زیادی متقاعدکننده از کار درآمده است. ملکان با وجود آن که برای نخستین بار پشت دوربین به عنوان کارگردان قرار گرفته اما پخته و مسلط نشان داده و ابزار تکنیکی را به خوبی در خدمت داستان گرفته است. برای مثال هم می توان به دکوپاژ فیلمنامه سکانس افتتاحیه فیلم اشاره کرد که کاملا به استانداردهای روز سینمای جهان نزدیک است. به نظر می رسد که روز صفر از عجله های همیشگی روزهای منتهی به جشنواره، لطمه هایی خورده که یکی از آنها نداشتن موسیقی ارژینال است. همچنین تدوین فیلم هم نیاز به روتوش داشته و می تواند نسخه ای کوتاه تری از فیلم را آماده اکران عمومی کند مسعود فراستی روزصفر را اولین فیلم اکشن ملی ضدامنیتی ایران دانست و درباره این فیلم توضیح داد: تبریک میگویم به سینمای ایران. به ملکان، سهیلی و تیم موسیقی فیلم تبریک میگویم. جدیدی در این نقش عالی ظاهر شد. این فیلم اندازه است و تکنیک دارد و افتخار میکنم حق مطلب ادا شده است. البته با تدوین فیلم مشکل دارم. پوریا ذوالفقاری نیز گفت: ببینده در شخصیتپردازی این فیلم با مجموعهای از اطلاعات روبه رو است که دقیق نمیداند با چه شخص و اطلاعاتی از کارکتر رو به رو است. در مورد تدوین چنین فیلمی با این همه سکانس و صحنههای پر کشمکش نیازمند ریتم یکدست بودیم که فکر میکنم یکی از سختترین و بهترین کارهای میثم مولایی بوده است. اگر بخشهای انگیزشی فیلم بیشتر از این بود نیز سوالات و انتقادات زیادی برای بینندگان به همراه داشت. آریا قریشی نیز گفت: قرار است یک تریلر سیاسی محافظهکار به سبک نمونههای آمریکایی باشد، اما الگوبرداریهایش ناپخته است؛ نریشن در بسیاری از موارد، توضیح اضافه میدهد و چیزی بهجز آنچه پیشتر دیدهایم منتقل نمیکند؛ شخصیتپردازی ریگی، تخت است و هیچ حرکت ویژهای از او نمیبینیم که تقابل قهرمان فیلم با او را پیچیده و جدی جلوه دهد؛ تلاش برای اشاره به زندگی شخصی کاراکتر اصلی، تحمیلی است و ابعاد پیچیدهتری از او را فاش نمیکند و درنهایت، تعلیق فیلم بر پایه احتمال وقوع حادثهای بنا شده که میدانیم در واقعیت اتفاق نیفتاده است. امین مبینی نیز گفت: سعید ملکان تلاش کرده است در نخستین ساختهاش در مقام کارگردان اجرایی استاندارد داشته باشد؛ هدفی که تا حد قابل قبولی محقق شده. با این حال، ساخت یک تریلر سیاسی-امنیتی جذاب، نیازمند فیلمنامهای پیچیده و پرجزئیات است؛ اما فیلمنامه روز صفر، نوشته مشترک ملکان و بهرام توکلی، انگار با بیحوصلگی نوشته شده. درمجموع اما «روز صفر» در مقیاس یک اکشن ایرانی، فیلمی معمولی و قابل تماشا است. صوفیا نصرالهی نوشت: واقعیت این است که ناگزیر از مقایسهی فیلم روز صفر با «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار بودیم. به هر حال این که دو فیلم درباره یک سوژه دو سال متوالی در جشنواره فجر حضور دارند به معنای اهمیت موضوع است که زاویه دیدهای متفاوت از آن ارائه شده است. فیلم نرگس آبیار به دل خانواده ریگی میرفت و در طول فیلم ما همراه فائزه همسر عبدالمجید ریگی در پاکستان بودیم. فیلم ملکان سراغ نقطه مقابل رفته یعنی ماموران امنیتی که باید ریگی را دستگیر کنند. اما در حقیقت فیلم ملکان یک اثر فانتزی جاسوسی سرحال از کار درآمده که ربط چندانی به ماجرای ریگی و ماموران امنیتی ایران ندارد. اگر فیلم نرگس آبیار با همه نقاط ضعف و قوتش در نهایت اثری ایدئولوژیک محسوب میشد که برای اولینبار تصویری واقعگرایانه از دو برادر ریگی ارائه میداد فیلم سعید ملکان شبیه یک فیلم اکشن هالیوودی از کار درآمده که مامور امنیتیاش از اتان هانت «ماموریت غیرممکن» تا جیسون بورن سری فیلمهای «بورن» را در برمیگیرد. موقع دیدن «روز صفر» به شما سخت نمیگذرد. فیلم خوش ساختی است. تماشایی است و اگر فراموش کنید که این قرار است قصه دستگیری ریگی و یکی از مهمترین عملیات نیروهای امنیتی ایران در سالهای اخیر باشد، یک فیلم تعقیب و گریزی به سیاق فیلمهای بدنهی هالیوود از کار درآمده است.
تیزر فیلم روز صفر
https://www.aparat.com/v/FUHG3
https://www.mp4.ir/Video?Watch=17351-220421214
https://www.namasha.com/v/DJKAJplg
درباره کارگردان فیلم روز صفر سعید ملکان
سعید ملکان (متولد ۱۳ فروردین ۱۳۵۸ در تهران) چهرهپرداز، تهیهکننده و کارگردان سینمای ایران است. او تاکنون ۶ بار برنده سیمرغ بلورین بهترین چهرهپردازی جشنواره فیلم فجر شدهاست. وی همچنین در سال ۱۳۹۸ سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش نگاه نو٬ سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و جایزه ویژهٔ هیأت داوران را برای کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم سینمایی روز صفر٬ از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.
سعید ملکان متولد سال ۱۳۵۸ و فارغالتحصیل رشته هنرهای تجسمی از هنرستان صدا و سیما است. فعالیت حرفهای را در سینما از سال ۱۳۷۳ همزمان با تحصیل، در گروه گریم شبکه اول سیما زیر نظر مرتضی اردستانی آغاز کرد. از سال ۱۳۷۵ تا سال ۱۳۷۷ به عنوان مجری چهرهپردازی با بیژن محتشم به همکاری پرداخت و پس از آن بهطور مستقل در عرصه سینما و تلویزیون مشغول بکار شد.
منبع: