اکران کارتون توی استوری اسباب بازی ها در 25 سال پیش تغییر پارادایمی را در تاریخ انیمیشن و سینما رقم زد. این اولین فیلم کامل توسط استودیوی انیمیشن سازی پیکسار و اولین فیلم کاملاً انیمیشنی رایانه ای در جهان بود. با این حال از دیدگاه امروزی ما ، داستان اسباب بازی ها را می توان نشانه ای از روندهای در حال توسعه در دهه 1990 و ادامه سنت های ماندگار از تاریخ انیمیشن سازی دانست.
دنیای جدید داستان اسباب بازی
داستان اسباب بازی ها بدون شک یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین ویژگی های انیمیشن قرن بیستم است. از این نظر فقط با سفید برفی و هفت کوتوله (1937) ، اولین فیلم بلند انیمیشن کامل قابل مقایسه است.
هرکسی که از پارک های تفریحی دیزنی لند در سراسر جهان بازدید می کند، می تواند با شخصیت ها و اسباب بازی های داستان اسباب بازی ها روبرو می شود که سیاره پیتزا نام دارد و می تواند آنجا غذا بخورد و حتی در اتاق اندی بنشیند.
داستان اسباب بازی به دلیل تأثیرگذاری در تولید منظم سایر استودیوهای بزرگ فیلم های انیمیشن رایانه ای بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان پردرآمدترین فیلم اکران شده در سال 1995 ، نشان داد که فیلم های انیمیشن رایانه ای می توانند پردرآمد باشند. با پیش بینی این موفقیت ، استیو جابز قمار کرد و روزهای زیادی را در پیکسار پس از اکران فیلم صرف کرد. در یک IPO بسیار موفق نتیجه داد ، که ارزش شرکت را 1.5 میلیارد دلار (1.1 میلیارد پوند) اعلام کرد.
موفقیت های توی استوری و داستان اسباب بازی ها
موفقیت انتقادی به همان اندازه مهم بود. این فیلم چهار بار نامزد اسکار شد و جان لاستر، کارگردان و نویسنده، با جایزه ویژه بر سر زبان ها افتاد. برای اولین بار در دهه های گذشته انیمیشن جدی گرفته می شد. بدون این موفقیت حق امتیاز شرک ، عصر یخبندان و من نفر انگیز و مینیون ها هیچ گاه تولید نمی شد.
پخش و نمایش داستان اسباب بازی
همچنین شایان ذکر است که توزیع و نمایش داستان اسباب بازی کاملاً سنتی بود. اگر داستان اسباب بازی را در اکران اصلی خود را در سینما می دیدید ، می دیدید که این فیلم با استفاده از فیلم سلولویید 35 میلی متری ، مانند هر فیلم دیگر آن زمان ، ساخته شده است. داستان اسباب بازی ممکن است اولین تولید کاملاً دیجیتالی باشد ، اما نمایش آن به ضبط آن تصاویر دیجیتالی روی نوارهای فیلم آنالوگ بستگی داشت. این یک فناوری بود که عمدتا بدون تغییر استفاده شده بود ، زیرا تصاویر متحرک برای اولین بار یک قرن قبل ظاهر شده بود.
تکنیک های انیمیشن سازی CAPS
مدت ها قبل از داستان اسباب بازی ، پیکسار با استفاده از سیستم تولید انیمیشن رایانه ای (CAPS) به معرفی ابزارهای دیجیتال در تولید انیمیشن سنتی کمک کرده بود که توسعه آن در سال 1986 آغاز شده بود. نتایج CAPS برای اولین بار در تصاویر پری دریایی محصول 1989 به طور گسترده ای نشان داده شد.
فیلم های ابتدایی دهه 90 دیزنی از انیمیشن گسترده مجهز به CAPS ، از جمله درهم آمیختن محیط های CGI، مانند سکانس سالن رقص در دیو و دلبر محصول 1991، فرار از غار و شخصیت فرش جادویی در علاالدین (1992) و وحشی ترین وحشی و همچنین در شیر شاه (1994). همچنین ، همه چیز در آن فیلم ها از طریق تکنیک های جدید رایانه ای در سال های قبل از انتشار داستان اسباب بازی پردازش شده بود.
نگاه عمیق به داستان اسباب بازی ها
برای اولین بار در 19 نوامبر 1995 ، تازگی روش های رایانه ای مورد استفاده توسط پیکسار در بازاریابی دیزنی استوری از اسباب بازی توی استوری مهم تلقی شد. بررسی های مطبوعاتی به طور حتم نوآوری فناوری فیلم را برجسته می کند.
توی استوری نبرد بین سنت و مدرنیزه
طرح داستان اسباب بازی پیش بینی این نبرد بین قدیم و جدید بود. در این فیلم عروسک گاوچران پارچه ای سنتی به نام وودی حضور دارد. او تحت مالکیت نوجوانی به نام اندی است که توسط یک اسباب بازی پلاستیک براق و الکترونیکی فضایی به نام بازلایتر محسور می شود. این طرح یک شبیه سازی است که چگونه انیمیشن رایانه ای تهدیدی برای جایگزینی تکنیک های دستی طراحی می باشد. اما سازش نهایی روایت بین وودی و بازلایتر که هر دو به همان اندازه مورد علاقه اندی هستند ، بیانگر نوآوری محتاطانه ای است که فیلم در پی دارد.
بسیاری از افرادی که روی این فیلم کار می کردند ، به ویژه لاستر ، در انستیتوی هنر کالیفرنیا که از مدت ها قبل ارتباط خود را با دیزنی برقرار کرده بودند ، شرکت کردند. به همین ترتیب ، داستان اسباب بازی ریشه در تکنیک های سنتی انیمیشن شخصیت پردازی داشت که در استودیوی دیزنی در دهه 1930 اصلاح شده بود. لاستر در زمان تولید ترون (1982) در دیزنی کار می کرد ، فیلمی که استفاده از سکانس های اولیه رایانه ای باعث ایجاد انگیزه در انیماتور جوان شد اما نسبت به اولین ویژگی پیکسار بسیار رادیکال و بیگانه با مخاطبان اصلی بود.
تغییرات فرهنگی در کارتون داستان اسباب بازی ها
از منظر فرهنگی ، داستان اسباب بازی محصول زمان خود است. روایت آن در مورد "اسباب بازی های پسرانه" نشان دهنده اعتماد مغزی مرد محور پیکسار است. بازگشت برجسته بوپیپ با قدرت تر در داستان اسباب بازی 4 و شخصیت های اصلی سیاه پوست در روح آینده (2020) ، در کنار تغییرات داخلی پرسنل ، نشان می دهد که این استودیو انتقاداتی را درباره عدم تنوع خود گرفته است. چنین تحولاتی همچنین حاکی از دور شدن از فرهنگی است که داستان اسباب بازی اصلی را تولید می کند.
شناخت زمینه تاریخی داستان اسباب بازی می تواند ما را در برخی ادعاهای تبلیغاتی مطرح شده از طرف آن بازنگری کند. اما لازم نیست تا ارزش واقعی فیلم را بکاهیم. بلکه می تواند به تعمیق درک ما از جذابیت ماندگار آن کمک کند. داستان اسباب بازی در سن 25 سالگی به عنوان یک فیلم برجسته برای زمان خود باقی مانده است. اما با این وجود امروز جالب ، هیجان انگیز و قابل تأمل است.
تمام محصولات توی استوری و بازلایتر
این فیلم سه قسمت را در سال های 1999 ، 2010 و 2019 منتشر کرد که در مجموع بیش از 3 میلیارد دلار (2.2 میلیارد پوند) درآمد جهانی در گیشه کسب کرده است. در کنار این فیلم ها ، دو ویژه برنامه تلویزیونی ، سه فیلم کوتاه و چندین اسپین آف تلویزیونی وجود دارد.
شخصیت های فیلم را در هر فروشگاه اسباب بازی فروشی و فروشگاه لباس کودک پیدا خواهید کرد. کتاب های بی شماری براساس این فیلم ها هم برای کودکان و هم برای مخاطبان عام و همچنین مطالعات دانشگاهی منتشر شده است.
خرید اسباب بازی توی استوری
مثل هر وقت دیگر انتهای مقاله را به دغدغه و سوالات شما اختصاص می دهیم. بهترین جا برای خرید اسباب بازی توی استوری وودی و بازلایتر ارزان کجاست؟ پس از کلی جستجو پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی دالیدل است. فروشگاه دالیدل ارائه دهنده انواع عروسک اکشن فیگور و اسباب بازی شخصیت کارتونی است که قیمت های بسیار مناسب و ارزانی دارد. برای بازدید سایت دالیدل کافی است تا دالیدل را در گوگل جستجو کنید.