نورپردازی 90 درصد ماجرا در عکاسی تبلیغاتی

اگر در ورکشاپ‌ها و کلاس های من شرکت کرده باشید بدون شک این جمله رو بارها از من شنیدین که میگم : نورپردازی 90 درصد عکاسی رو تشکیل میده .

در واقع در عکاسی ، ما با نورها سروکار داریم . مخصوصا در عکاسی تبلیغاتی یا همون عکاسی صنعتی که فاصله‌ی یک عکس خوب و حرفه‌ای با یک عکس بی‌کیفیت ، یک خطای ساده و کوچک در نورپردازی هست .

استدیو عکاسی و فیلمبرداری

نورپردازی برای عکاسی صنعتی ، مهم ترین بخش جلسه‌ی شوتینگ هست

نورپردازی 90 درصد عکاسی هست .

در جلسه‌ی عکاسی تبلیغاتی برای دیجی‌کالا شاید بیشتر از نصف وقت و انرژی ما برای نورپردازی صرف شد . این چالش وقتی بیشتر میشه که از جسمی عکس بگیرید که سطح براقی داره. در این حالت کوچک‌ترین اشتباهی مساوی خواهد بود با خراب شدن عکس .

شاید این حساسیت در نورپردازی ، برای سایر سبک های عکاسی تا این اندازه وجود نداشته باشه ، اما عکاس های صنعتی خوب می‌دونن که بیشتر کارشون در نورپردازی خواهد بود.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

بازتاب های ناخواسته از اشیاء براق یکی از چالش های هر عکاس هست

پس روی مهارت های خودتون در نورپردازی سرمایه‌گذاری کنید . کتاب های مربوط رو بخونید ، فیلم آموزشی ببینید ، پادکست گوش کنید ، سعی و خطا کنید . و همچنین کمی هم هندسه و فیزیک اپتیک بلد باشین تا یک نورپردازی عالی و با کمترین نقص رو داشته باشید.

از سعی و خطا کردن حتی در جلسه‌ی عکاسی هم به هیچ عنوان هراس نداشته باشید . عکاسی ریاضی نیست . نیاز به سعی و خطا داره.

مخصوصا در عکاسی صنعتی این نکته بیشتر نمود پیدا میکنه. چون در هر پروژه ما با کالایی جدید سروکار داریم که ممکنه قبلا از نمونه هاش مشابهش عکاسی نکرده باشیم .و همین موضوع باعث میشه برای موفقیت در عکاسی صنعتی ، باید روز مهارت های نورپردازی خودمون بیشتر از سایر سبک ها عکاسی کار کنیم.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی تجاری

برای به دست آوردن عکس مطلوب گاها لازمه چندین بار سعی و خطا کنیم

اهمیت نورپردازی وقتی بیشتر می‌شه که از اجسام براقی مثل فلز و استیل عکاسی کنید . همیشه گفتم که عکاسی از فلزات براق مثل عکاسی از آینه هست ؛ بسیار سخت و پر چالش . پس سعی کنید تا می‌تونید مهارت های نورپردازی خودتون رو بیشتر و بیشتر کنید.