بررسی بازی Horizon Forbidden West هورایزن فوربیدن وست

Horizon Forbidden West game review

Horizon Forbidden West

هورایزن فوربیدن وست، یک بازی پرشده با دقایقی است که بازیکن نمی‌خواهد تجربه‌ی کامل آن‌ها را از دست بدهد؛ دقایقی تشکیل‌شده از دیالوگ‌های به‌جا، شخصیت‌های دارای هویت، خطوط داستانی متفاوت و در عین حال پیوندخورده به یکدیگر، مبارزات جذاب، مراحل فرعی عالی، فعالیت‌های درگیرکننده، محیط‌های متنوع، موسیقی‌های شنیدنی و جلوه‌های بصری بسیار خوب که به درستی کنار یکدیگر قرار گرفتند. وجود برخی از اِلِمان‌های ناخوشایند و مرسوم بازی‌های جهان-باز سال‌های اخیر در این اثر و مشکلات کوچک مربوط‌به تنظیم ریتم کلی، باعث شدند که ساخته‌ی جدید تیم گوریلا بدون نقص نباشد. ولی در آخر این استودیو بازی‌سازی هلندی انقدر دنباله را نسبت به بازی اصلی پیشرفت داده است که حالا می‌توان حداقل یک بار شانس دادن به Horizon Forbidden West را حتی به افرادی توصیه کرد که موفق به برقراری ارتباط با Horizon Zero Dawn نشدند.

نقاط قوت

+ جلوه‌های بصری چشم‌نواز

+ تنوع قابل لمس در انواع‌واقسام بخش‌ها

+ روایت سرگرم‌کننده داستان چندشاخه و جذاب

+ صداگذاری پراحساس اشلی برچ در نقش الوی

+ پیشرفت جدی مراحل فرعی و مبارزات نسبت به بازی قبلی

+ تاثیرگذاری مناسب انتخاب‌های مخاطب در درخت مهارت‌ها روی گیم‌پلی

نقاط ضعف

- ظاهر شدن ناگهانی برخی از بافت‌ها

- آسیب دیدن ریتم کلی در چند بخش به خاطر محتوای اضافی و قابل حذف


Today, some of the different genres of the video game world are so interconnected that the combinations that come out of their hearts have their own definition for different people. Players now, when they see a trailer of the gameplay of each AAA game, usually simply and very quickly categorize it into a specific group of videogames of the day, without necessarily going to use the names of different genres.

Early in the 2015 PlayStation E3 conference, Shohei Yoshida invited Herman Halst to come on stage as the then chairman of Sony Game Studios. Halst, who is now president of PS Studios, told fans at the time that Guerrilla Studios wanted to move on to new challenges by going through previous years and stepping toward new horizons. Gamers then saw an unknown red-haired girl who stood up to a car dinosaur and defeated the creature. That day, Gorilla distanced herself from her safe margin and Horizon Zero Dawn was introduced to the world. playstation

Now, about seven years after the official unveiling of the first game of the series and almost five years after its release, players can experience Horizon Forbidden West, a sequence in which Gurilla had the opportunity to rectify the problems of the previous game. So how pleasant that the Dutch game team belonging to Sony's interactive entertainment department was able to take advantage of this opportunity and a great open world game that deserves attention and me and you. VGDL


در اوایل کنفرانس E3 2015 پلی استیشن، شوهی یوشیدا به‌عنوان رئیس وقت استودیوهای بازی‌سازی سونی از هرمن هالست دعوت کرد که روی استیج بیاید. هالست که اکنون رئیس PS Studios است، آن زمان به طرفدارها گفت که استودیو Guerrilla می‌خواهد با پشت سر گذاشتن سال‌های قبلی به سراغ چالش‌های جدید برود و به سوی افق‌های تازه قدم بردارد. سپس گیمرها دختری ناشناس با موهای قرمز را دیدند که دربرابر یک دایناسور ماشینی ایستاد و این موجود را شکست داد. آن روز گوریلا از حاشیه‌ی امن خود فاصله‌ی زیادی گرفت و Horizon Zero Dawn به دنیا معرفی شد.

حالا حدود هفت سال پس از رونمایی رسمی نخستین بازی مجموعه و تقریبا پنج سال بعد از عرضه‌ی آن، بازیکن‌ها می‌توانند به تجربه‌ی Horizon Forbidden West بپردازند؛ دنباله‌ای که گوریلا فرصت اصلاح مشکلات بازی قبلی در آن را داشت. پس چه‌قدر دل‌نشین که تیم بازی‌سازی هلندی متعلق به بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی توانست از این فرصت بهره ببرد و یک بازی جهان-باز عالی و لایق توجه را تحویل من و شما داده است.

The familiarity of the patterns used in the construction of these games usually ends at the same time as the benefit and disadvantage of the game makers. On the one hand, each team of builders can use maps drawn by previous top works and not do every single task from zero. The advertising team doesn't have a very hard job of introducing the product to the media and gamers. But on the other hand, we can always see some constant and inexhaustible negative reactions to these works, guards who accuse each videogame of following a famous and bestselling pattern, regardless of the final quality of the work done by the game-makers, of the basis of lack of creativity.

Of course, part of the public's rigor has to do with the exploitation of many small and large companies from these patterns. Among the famous open-world games, unfortunately, many times we encountered works that, for example, may have only a few hours of linear content, and only with

In this context, Horizen Forbidden West warrants a great reminder. Works such as the new production of Gorilla Studios tell the audience that the problem is not from the track by doing the right things over and over again in the wrong way. If several studios, both deliberately and unflinkingly, went for the wrong implementation of the pattern and did not reach their destination by moving in this direction, the road is not a problem and should not be discarded the entire game of the same style. Rather, it should be looking to play karbaldi instruments, such as members of Guerrilla Studios, who know how to take the course in question, know the patterns, put the systems together and achieve the desired result, so that without doing new and unseen things to date, they will present a great new game to gamers of the day.

https://vgdl.ir/download-horizon-zero-dawn-tow/