درست است که بیشتر محتوای تعاملی که در Unity ایجاد می کنید به برنامه نویسی مبتنی بر متن متکی است. Unity از زبان برنامه نویسی C # پشتیبانی می کند و دو زمینه اصلی وجود دارد که باید درک شوند: منطق و نحو. شما می توانید در مورد منطق به عنوان "آنچه قرار است اتفاق بیفتد" و نحو به عنوان زبانی که ما با آن ارتباط برقرار می کنیم ، فکر کنید.
با این حال ، اگر تجربه کمی یا هیچ کپی در مورد آموزش بازی سازی با Unity یا برنامه نویسی ندارید و به سادگی می خواهید برخی از جریانات اساسی و مفاهیم را درک کنید ، پیشنهاد می کنیم نسخه رایگان ویرایشگر Unity را از طریق گزینه "اولین بار کاربران" بارگیری کنید صفحه شروع ما در طول فرآیند بارگیری ، شما می توانید یک Microgame آماده را انتخاب کنید که هنگام راه اندازی آن به طور خودکار در ویرایشگر باز شود.
با باز کردن Microgame ، می توانید بلافاصله با دنبال کردن آموزشهای تعاملی در ویرایشگر ، تغییرات ساده ای در آن ایجاد کنید که به شما گام به گام از طریق اولین کارهای خلاقانه خود در بازی سازی با Unity راهنمایی می کند.
ساخت بازیهای شگفتانگیز با موتور یونیتی
پس از اتمام آموزش ها ، می توانید Microgame خود را با مجموعه Mod های خود که به شما امکان می دهد از طریق روش های ساده و سرگرم کننده ، بازی کوچک خود را ایجاد کرده و به آن اضافه کنید ، سفارشی کنید.
همچنین ابزارهای زیادی در Asset Store موجود است که به شما کمک می کند با ایجاد کدگذاری کم یا بدون کدگذاری ، در ساخت بازی خود بسیار پیشرفت کنید. در بخشهای زیر نگاهی به سه مورد از بهترینها بیندازید.
اسکریپت نویسی بصری با Bolt
Bolt که با تمام نسخه های Unity رایگان است ، به لطف سیستم اسکریپت نویسی بصری کاملاً ویژه ای که توسط ابزار برنده جایزه و سازنده بازی Lazlo Bonin ساخته شده است ، به شما این امکان را می دهد تا چشم اندازهای خود را به روشی خلاقانه و بصری به واقعیت تبدیل کنید. هیچ لایه ادغامی بین Bolt و Unity وجود ندارد که نگهداری را ساده کند. Bolt توانایی شما در نمونه سازی سریع ، تکرار و ایده های شما را سریعتر زنده می کند.
"من می خواستم یک ابزار بصری ، ابزاری برای کار برای متفکران بصری ، افرادی که از طراحی خوب و بازخورد بصری لذت می برند ، افرادی که می خواهند بدانند با یک نگاه چه خبر است ، می دانم چه زمانی و در کجا خطا یا هشدار وجود دارد. " (لازلو بونین ، ناشر بولت)
اسکریپت نویسی Visual scripting
لازلو بونین شروع به کار بر روی ابزار فیلمنامه نویسی بولت کرد در حالی که او و تیمش هنوز در حال کار بر روی تجربه داستانی ، گشت و گذار به نام Ephemera بودند. آنها به دنبال ماشین های حالت تصویری بودند که بتوانند به هنرمندان و انیماتورها کمک کنند تا در ساختار صحنه و گیم پلی نقش داشته باشند ، در حالی که هنوز روی سیستم های اصلی و برنامه نویسی تمرکز دارند.
با استفاده از Bolt ، شما بلافاصله به کلاسهای کاراکتر خود و کلاسهای مورد خود و غیره دسترسی پیدا می کنید. فقط می توانید از داخل این ابزار توابع را فراخوانی کرده و خصوصیات را تنظیم کنید.
"من مجبور نیستم کاری انجام دهم و نه کاربرانم: بولت فقط به طور خودکار آن را برمی دارد. این به طور مستقیم کل کد را تجزیه و تحلیل و خوانده و به شما گزینه هایی می دهد. "
اسکریپت نویسی بصری با PlayMaker
اگر شما یک طراح یا هنرمند هستید که می خواهد بدون برنامه نویسی به پتانسیل خلاقیت خود برسید ، PlayMaker راهی است که باید دنبال کنید. شما می توانید به سرعت نمونه های اولیه گیم پلی و رفتارهای A.I و همچنین نمودارهای انیمیشن و اشیا inte تعاملی را بسازید. این ابزار اسکریپت نویسی بصری در بازیهایی مانند Hearthstone ، INSIDE و Dreamfall Chapters نیز مورد استفاده قرار گرفت.
"سازنده نرم افزارترین و بصری ترین روش برای غیر رمزگذاران برای اجرای عملکرد در بازی های ما است!" Andreas N Gr Nntved ، داخل PlayMaker در عمل است
Playmaker ابزاری برای برنامه نویسی بصری است که با استعاره بصری الگوی متن محور را جایگزین می کند. منطق از طریق گرافیک بیان می شود ، برای ایجاد روابط با هم متصل می شوند و نحو به طور خودکار با استفاده از اقدامات از پیش ساخته شده ای که می توانند از یک لیست انتخاب شوند ، بیان می شوند.
ابزاری مانند PlayMaker که در Unity ادغام شده است ، بدون نیاز به جزئیات نحو کد ، بسیاری از سازندگان را که علاقه مند به ایجاد بازی ، داستان یا رابطه بین شخصیت ها و اشیا هستند ، توانمند می کند.
اگر می خواهید نحوه کار آن را ببینید ، یک سری ویدیوها وجود دارد که نحوه ایجاد تعامل با استفاده از اسکریپت نویسی تصویری با PlayMaker را بررسی می کند.
چگونه بدون برنامه نویسی بازی بسازیم؟