درباره بازی The Last Of Us Remake بیشتر بدانید:
خب میخواستم قبل از شروع به کار یکسری توضیحات خدمتتون بدم:
اول اینکه ما قراره در اینجا همینطور که از اسمش معلومه نقد و بررسی بازی ها رو انجام بدیم که این یعنی بازی های که خودم انجام دادم رو براتون نقد میکنم و یه بررسی کلی از بازی رو براتون توضیح میدم که بتونید بازی رو قبل خریدن یه دید کلی راجب بهش داشته باشین یا اینکه شاید از بازی خوشتون نیومد یا مورد علاقه تون نبود و از خرید بازی منصرف شدید.
و من بعد از هر نقد یه نمره به بازی میدهم
که این نمره دادن شامل ۲ تا نمره میشه یعنی چی یعنی اینکه اخر بازی نوشته میشه نمره نقد که یعنی نمره بر اساس نقدی که انجام شده داده شده
و بعد از اون نوشته شده نمره دلی این چیه این یعنی نمره براساس حس کلی خودم به بازی داده شده که این بیشتر جنبه فان داره و به طور کلی جالبه
من نمیخواستم حقیقت نمره بدم ولی طبق آشنایی من نسبت به گیمر های ایرانی، گمیر ها بیشتر دنبال نقدی هستن که نمره داده باشه تا نقدی که فقط متن داره و توضیح داده شده.
سلام به همه دوستان❤️
فقط خواستم یه مطلبی رو بگم اونم اینه که حتما بعد از نقد، از ما حمایت کنید تا تعداد ممبر ها بالا بره و کار های خفن تری بکنیم درسته الان نقد هایی که انجام میشه بازی هایی هستن که شاید چند ماهی ازشون گذشته باشه ولی یکم که تعداد بره بالا شرایط اوکی بشه بازی ها رو همون روز عرضه نقدشو میذاریم این دیگه بر میگرده به حمایت ها و لطف شما❤️
نقد و بررسی the last of us remake
د لست اف اس؛ دیگه فکر کنم هر گیمری حداقل برای یک بار هم که شده اسم این بازی به گوشش رسیده وبه لطف عرضه قسمت اول این بازی بر روی PC خیلیا به تجربه آن خواهند پرداخت.
اولین نمایش این بازی در e32012 بود که همه را مجذوب خودش کرد و به گفته ی خیلیا این بهترین نمایش سال بوده است.
خلاصه که د لست اف اس از همان اول با اقتدار و قدرت ظاهر شد و این قدرت تا همین الان به لطف سریال لست اف اس همچنان پابرجاست.یکی از دلایلی که من اولین نقد خودم رو از این بازی شروع کردم عرضه سریال لست اف اس از شبکه HBO بود.سریال توانست همانند بازی فرمول لست اف اس را به خوبی پیاده کند و حتی برای کسانی که با بازی آشنایتی ندارند را به خود جذب کند.
لست اف اس در اخر در سال2013 بر روی پلی استیشن3 عرضه شد و بازی به همان خوبی نمایش، چه بسا بهتر و قوی تر ظاهر شد و توانست فروش خوبی را کسب کند بعد ها در سال 2014 برای سخت افزار پلی استیشن4 ریمستر شد که حال گیمر ها می توانستند این بازی را با نرخ فریم 60 و کیفیت تکسچر بهتر تجربه بکنند اما عجیب بودن ماجرا آن جا بود که در اواسط سال 2022 سونی در مراسم summer game fest ریمیک این بازی را برای پلی استیشن5 و PC معرفی کرد و خیلیا معتقد بودند که این بازی اصلا نیاز به ریمیک ندارد و نسخه ریمستر کافیست؛ و هم از این موضوع ناراضی بودند هم به دلیل قیمت گذاری 70 دلاری بازی که ما اصلا قصد بحث در این موارد را نداریم و فقط میخواستیم توضیحی از وقایع و حواشی آن داشته باشیم.
خب حالا میخواهیم تغییرات نسخه ریمیک نسبت به نسخه ریمستر را نشان بدهیم:
خب از توضیحات کلی که بگذریم وارد بحث اصلی یعنی نقد گیم پلی، دنیای بازی ،داستان،گرافیک فنی و هنری و موسیقی میشویم؛ فقط قبل از ادامه دادن خواستم این را بگویم که در ادامه تمام بررسی ها بر روی نسخه ریمیک انجام شده است.
بازی در یک دنیای آخر الزمانی جریان دارد که کل دنیا به وسیله ی یک نوع قارچ به نام کوردیسپس آلوده شده و انسان ها را تبدیل به زامبی یا به قول بازی اینفکتد میکند؛ در همین دنیا جول شخصیت قابل کنترل در بازی مامور می شود که دختری به نام الی را به سمت غرب آمریکا ببرد و از او مراقبت کند و در همین سفر پر ماجرا اتفاقات و شرایطی رخ می دهد که جول را دچار تحول و تغییراتی میکند. گیم پلی بازی در سبک survival است به معنی بقا که شما باید در طول بازی مراقب محیط اطراف باشید و تعداد گلوله های تفنگ خود را مدریت کنید تا در بازی دچار کمبود گلوله نشوید؛ البته در درجه سختی های مختلف این حس متفاوت میشه؛ این قضیه به غرق شدن هر چه بهتر گیمر درون بازی منجر می شود و بازیکنان همیشه باید حواس خود را جمع کرده و مراقب خطر های احتمالی پیش رویشان باشند. گیم پلی د لست اف اس نقطه عطفی برایش محسوب می شود چرا که شما چه در تیر اندازی و چه در حملات رو در رو حس کشتن و ضربات را به خوبی احساس می کنید این قضیه به قدری خوب کار شده که شما در بعضی از صحنه های شلوغ بازی برای چند دقیقه خودتان را در بازی غرق شده می بینید و از دنیای واقعی خارج می شوید.
و از نظر من یکی از دلایل موفقیت بازی همین حس غرق شدن در محیط هست که باعث شده شخصیت پردازی در بازی به اوج خودش برسه. حال که صحبت از شخصیت پردازی شد باید گفت شخصیت پردازی د لست اف اس به لطف موشن کپچر خارق العاده به بهترین شکل ممکن انجام شده و کیفیت بافت صورت و حرکات آن به قدری دقیق است که گاهی برای شما باور کردن اینکه در حال بازی کردن هستید را سخت می کند.
شخصیت پردازی کارکتر های اصلی یعنی جول و الی به نحو احسن انچام شده و حتی شخصیت هایی که در طول بازی با ما همراه می شوند نیز از همین ویژگی برخوردار هستند ، چه خوب است در همی جا از بازیگری اشلی جانسون(در نقش الی)و تروی بیکر ( در نقش جول) قدردانی کنیم چرا که به قشنگی توانستند احساسات پدر فرزندی خود را بازی بکنند.
و از همه جالب تر این که این احساست و رابطه به یک باره شکل نمیگیرد بلکه در طول بازی آرام آرام معنی پیدا می کند و به قدری قوی میشود که باعث ایجاد انتخاب های سخت و آثار های مخرب در طول بازی می شود. کار گردانی بروس استریلی و نیل دراکمن در خصوص رابطه این 2 شخصیت به بهترین شکل انجام گرفته و به قول معروف حق مطلب را به طور کامل ادا میکنند؛ حال بیشتر درباره این موضوع در بخش داستان سرایی صحبت می کنیم. در این نسخه با یک شخصی سازی و آپگرید عالی اسلحه ها طرف هستیم ، در واقع یکی از ایرادات نسخه اصلی و ریمستر همین شخصی سازی اسلحه ها بود که در واقع معنایی نداشت و عملا فقط اعداد و ارقام بالا پایین می شد و در گیم پلی بازی تاثیری نداشت ولی در این نسخه شخصی سازی اسلحه ها و آپگرید ها می تواند در روند بازی تاثیر بسزایی داشته باشد و واقعا در این بخش ناتی داگ به خوبی آن را اجرا کرده به طوری که شما میتوانید تک تک اجزای اسلحه خود را بر اساس نوع و سبک بازی تان شخصی سازی و آپگرید کنید.
خب حالا وقت بررسی دنیای بازی و گرافیک فنی و هنری رسیده ، بگذارید از همین اول بگویم که گرافیک و نور پردازی بازی از همان دقایق اول بازی شما را جذب خود می کند و اگه از کیفیت و تکسچر اجزای بازی بگذریم، نور پردازی بازی به قدری خوب و با جزئیات کار شده که حس بازی رو حتی برای کسانی که قبلا نسخه اصلی یا ریمستر را بازی کرده اند تازه تر می کند و در برخی از صحنه های بازی اینقدر نور پردازی و گرافیک خوب عمل می کند که گاهی ممکن است پلیر از ادامه بازی منصرف بشود و فقط به مناظر زیبا و آرامش بخش بازی بنگرد؛ دنیای بازی نیز برای داستان به خوبی کار می کند و از چارچوب داستان خارج نمی شود، دنیایی که هم از یک طرف زیبا و دلنوازه و هم از طرفی ترسناک و دلهره آور که ترکیب این دو با هم حس جالبی را به گیمر القا می کند.
داستان سرایی بازی نقطه اوج آن محسوب می شود و درواقع یکی از دلایل معروفی و پر طرفدار بودن آن همین داستان سرایی دقیق آن است. داستان سرایی که رابطه پدر و فرزندی را به خوبی نمایان میکند، رابطه ای که از ابتدا با خشم نفرت شروع شده و کم کم در طول بازی این رابطه تغییر می کند، تغییری که در طول 10الی 12 ساعت بازی به طور ملموس حس می شود و پلیر ها رابطه ی این دو شخصیت را باور می کنند به طوری که حس می کند این دو شخصیت در دنیای واقعی نیز حضور دارد، حسی که خودم بعد از اتمام ریمیک به این شخصت ها داشتم؛ درواقع کارگردان بازی تمام تلاشه خودش را می کند تا بتواند این رابطه را به طور واقعی به مخاطبان نشان بدهد و در آخر چیزی که باید از داستان سرایی این بازی بگم اینه که به قدری عالی اجرا شده که تا مدت ها پس از اتمام بازی در ذهن شما باقی می ماند و پلیر ها دوست دارند بارها و بارها به تجربه این بازی ادامه دهند.
و در اینجا دوست دارم از موسیقی این بازی صحبت بکنم چیزی که به عقیده خودم تنها بخش بازی بود که کسی نتونست از اون ایرادی بگیره موسیقی گوستاوو سانتااولالا به خوبی در صحنه های احساسی عمل می کند و تاثیر اون رو بیشتر، به نظر خودم دلیل این تاثیر گذاری به خاطر اینه که گوستاوو اصلا نت بلد نیست بلکه شما باید توصیفی از صحنه به اون ارائه بکنید و اون نیز برای شما موسیقی را طبق صحنه توضیح داده شده بسازد و وقتی به بازی و موسیقی زیباش دقت می کنیم کاملا این ویژگی گوستاوو رو درک میکنیم و این موسیقی اینقدر با بازی گره خورده که اگر شما در جایی این موسیقی را بشنوید اولین چیزی که به ذهنتان می آید بازی د لست اف اس و صحنه های زیبای آن است.
در نتیجه بازی the last of us remake در تمام بخش ها چه گیم پلی چه دنیا سازی چه داستان سرایی و گرافیک هنری به خوبی عمل می کند و میتواند دل طرفداران را بدست بیاورد و قطعا طرفداران قدیمی این بازی جدای از بحث 70 دلاری بودن دوست دارند بار دیگر همراه جول و الی شده و این بار بازی را با گرافیک و گیم پلی تغییر یافته تجربه کنند.
-----------نمره نقد:10از10--------------
----------نمره دلی:10از10-------------
ممنون از اینکه در این نقد و بررسی همراه ما بودید، لطفا مارو به دوستانتون معرفی کنید🙏💙
ممنون از امیرحسن که زحمت تهیه مقاله را به عهده گرفت و آن را نوشت.
برای خواندن خلاصه ویژگی های اکانت بازی به این سایت مراجعه کنید: گیم سیتی