چکیده
مطالعه فرآیندهای تیم برای درک اینکه چگونه تیم ها برای دستیابی به نتایج تیم کار می کنند بسیار مهم است. برای مطالعه مؤثر فرآیندهای تیم، فعالیت های رفتاری اعضای تیم باید با دقت و شدت کافی اندازه گیری شود. تجزیه و تحلیل مکانیک دقیق فرآیندهای تیمی مستلزم استفاده از روشهای تحلیلی حساس به مدلسازی مجموعهای از اقدامات و تعاملات اعضای تیم در هنگام اجرای کار و کار تیمی در طول زمان است. بررسی تجربی فعلی فرآیندهای تیمی با توجه به اندازه گیری و ارزیابی پیچیده فرآیندهای تیم در طول زمان با تاخیر مواجه است. با استفاده از مدلهای شبکه پویا، این پایاننامه به دنبال درک رفتارهای مسئول الگوهای تعامل در میان اعضای تیم، نحوه ارتباط آن الگوها و ساختارهای تعاملی با رفتار اعضای تیم و چگونگی ارتباط فرآیندهای تعاملی تیم با نتایج تیم است. به طور خاص، این پایاننامه از دادههای سطح تعامل از انجمن ملی بسکتبال (NBA) استفاده کرد و سه مدل شبکه پویا را برای دادهها اعمال کرد: مدلسازی نمودار تصادفی نمایی زمانی تفکیکپذیر (STERGM)، مدلسازی بازیگر محور تصادفی (SAOM)، و مدلسازی رویداد رابطهای. (REM).
درک کارتیمی با استفاده از مدل های شبکه پویا
فرآیندهای تیم، یا اقدامات وابسته به هم اعضای تیم که ورودی ها را به خروجی برای انجام وظایف و اهداف مشترک تبدیل می کنند، برای تیم های مطالعه جدایی ناپذیر هستند (ماتیئو، هولنبک، ون کنیپنبرگ، و ایلگن، 2017). فرآیندهای تیمی شامل هماهنگی کار، برقراری ارتباط با اعضای تیم و ارزیابی پیشرفت به سمت اهداف تیم است. فرآیندهای تیمی توضیح میدهند که تیمها چگونه کار خود را تکمیل میکنند و مداخله در فرآیندهای تیمی را برای افزایش اثربخشی کار تیمی حیاتی میسازد (مک گرات، 1987؛ براون، کولجانین، گراند، کوزلوفسکی و چائو، 2022). محققان سازمانی معمولاً فرآیندهای تیم را در مدل اثربخشی تیم هاکمن (1987) Input-Process Outcome (I-P-O) مطالعه میکنند، که ارزیابی میکند چگونه ورودیها (عواملی که تعاملات اعضای تیم را فعال یا مهار میکنند) نتایج تیم را از طریق فرآیندهای میانجی ایجاد میکنند.
منطق مطالعه
این مطالعه از دیدگاه شبکه و نظریههای فرآیند تیمی برای بررسی کار تیمی در تیمهای انجمن ملی بسکتبال (NBA) استفاده کرد تا پایهای توصیفی را برای مطالعات آینده با استفاده از تئوریهای زمان برای مطالعه تیمها و نشان دادن کاربرد مدلهای شبکه پویا نشان دهد. بکارگیری دیدگاه شبکه برای مطالعه فرآیند تیمی، دیدگاه تعامل گرایانه را وادار می کند که ویژگی های فردی و زمینه آنها را برای ایجاد پدیده های شبکه ای در بر می گیرد (براس، 2011)، که برای مطالعه ظهور در تیم ها حیاتی است (کوزلوفسکی و همکاران، 2016). اتخاذ یک رویکرد شبکه پویا برای مطالعه فرآیند تیم به داده های دقیق در مورد رفتار سطح تعامل بین اعضای تیم نیاز دارد. استفاده از STERGM، SAOM و REM در دادههای غنی ارائهشده برای تیمهای NBA، بر چالشهای سنتی تیمهای مطالعه برای ارتقای درک فرآیند تیم غلبه میکند.
روش
تلاش زیادی برای جمعآوری دادهها برای ثبت توالی پاسها و اکشنهای بسکتبال توسط 30 تیم بازیکننده در انجمن ملی بسکتبال (NBA) برای تمام 1309 بازی انجام شده در فصل 2016-2017 سازماندهی شد. بازیها در طول فصل توسط بیش از ۷۰ دانشجوی فارغالتحصیل و کارشناسی در یک دانشگاه غرب میانه و سایر کدنویسها به صورت دستی کدگذاری شدند. کدگذاری دستی شامل کدنویسانی بود که بازی های بسکتبال را به صورت آنلاین تماشا می کردند و پاس ها و اقدامات بازیکنان را ضبط می کردند. تلاش برای جذب کدنویسان در پاییز 2016 آغاز شد و تا پایان سال 2017 ادامه یافت. تلاش برای استخدام شامل ایجاد و ارسال بروشور در اطراف دانشگاه و تبلیغات برای دانش آموزان در کلاس های درس درباره فرصت تحقیقاتی بود. کدنویس ها از طریق آموزش طراحی شده برای هدایت آنها به اصول بازی بسکتبال گرفته شدند و در مورد اقدامات مهم و پاس هایی که باید ثبت شوند آموزش دیدند. تلاش اولیه برای کدنویسی بیش از 18 ماه (یعنی پاییز 2016 تا 2018) و 4000 ساعت کدگذاری طول کشید، در حالی که ارزیابی دقت بازی های کدگذاری شده تقریباً 2 سال طول کشید.
نتایج
برای تجزیه و تحلیل سوالات تحقیق I-III (RQ I: چه ویژگی های شبکه ای توضیح می دهد که چگونه روابط پاس در تیم ها در طول یک فصل شکل می گیرد؟ RQ II: چه ویژگی های شبکه توضیح می دهد که چگونه روابط پاس در تیم ها در طول یک فصل حفظ می شود؟ RQ III: چه هستند؟ تأثیر موقعیت بازیکن بر رفتار پاس دادن در تیم ها در طول یک فصل؟)، STERGM از طریق بسته statnet اعمال شد (Handcock et al., 2018). STERGM نیاز به تعیین پیشبینیهای شبکه، شبیه به معادله رگرسیون دارد، که در آن متغیر وابسته شبکه و متغیرهای مستقل اثرات شبکه پیشنهادی هستند. برای انجام تحلیل های STERGM در این پایان نامه از شبکه های وزنی استفاده شد. برای سؤالات تحقیق I-III، دو مدل مشخص شد. مدل 1 شامل یک عبارت یال (برای کنترل تراکم کلی شبکه)، یک عبارت متقابل (تقابل) و یک عبارت گذرا (ارزیابی مثلث ها در یک شبکه) برای پاسخ به RQs I و II بود. مدل 2 شامل یک عبارت لبه ها و یک متغیر گرهی، گره فاکتور، برای پاسخ به RQ III است. Nodeifactor تأثیر یک عامل (در این تحلیل، موقعیت بازیکن) را بر روی اتصالات دریافتی (یعنی پاسها) ارزیابی میکند. جدول 19 تصویری برای هر یک از اصطلاحات استفاده شده ارائه می دهد.
بحث
هدف از این پایان نامه ارائه یک پایه توصیفی برای تحقیقات آینده با استفاده از تئوری های زمان برای مطالعه پدیده های تیمی با بررسی رفتارهای مسئول الگوهای تعامل بین اعضای تیم و نشان دادن کاربرد مدل های شبکه پویا بود. این تحقیق یک توصیف نظری و ریاضی از سه روش شبکه پویا به همراه ارائه یک مثال تحلیلی از هر روش مورد استفاده برای کاوش فرآیندهای تیم ارائه میدهد.
نتیجه گیری
این مطالعه با هدف بررسی سه روش شبکه پویا (STERGM، SAOM، REM) انجام شد که میتواند مطالعه فرآیندهای تیمی را با استفاده از تیمهای بسکتبال NBA پیش ببرد. این تحقیق قابلیتهای منحصربهفرد هر روش شبکه پویا را در ارزیابی فرآیندهای تیمی برجسته میکند و محققان فرآیند تیم آینده را تشویق میکند تا از این روشها استفاده کنند، زیرا نیاز به دقت روششناختی و تحلیلی دارند که امروزه تحقیقات فرآیند تیمی فاقد آن است. STERGM برای بررسی چگونگی شکل گیری و حفظ روابط در طول زمان مناسب است. SAOM برای بررسی بیشتر ارتباط شبکه و رفتار فردی مناسب است. REM برای درک توالیهای رفتاری ظریفی که رفتار آینده را هدایت میکنند، مناسب است.
دقت داشته باشید که این متن به کمک گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی با متن پایان نامه می باشد.
این پایان نامه خارجی در سال 2022 در دانشگاه DePaul University برای اخذ مدرک دکتری انجام شده است. برای دانلود رایگان پایان نامه انگلیسی به صفحه دانلود پایان نامه درک کار تیمی با استفاده از مدل های شبکه پویا در سایت ای ترجمه مراجعه نمایید.